Današnja tehnologija snimanja filma postala je znatno pristupačnija, zahvaljujući cjenovno nižoj digitalnoj tehnologiji, što je omogućilo slobodniji i širi pristup snimanju filmova. Radionički filmovi se osmišljavaju, snimaju i montiraju u svega nekoliko školskih sati. Naglasak je na procesu, a ne na savršenom filmskom rezultatu.
Treću godinu zaredom učenici naše škole sudjeluju u programu Ministarstva kulture Ruksak pun kulture u sklopu kojega su snimali filmove – mobitelom. Ruksak (pun) kulture program je koji omogućava dostupnost i približavanje umjetnosti i kulture djeci i mladima koji žive u sredinama s ograničenom dostupnosti kulturnim i umjetničkim sadržajima. Program razvija njihovo kreativno obrazovanje, senzibilizira djecu i mlade za područje umjetnosti i kulture te omogućuju djeci i mladima pristup svim vrstama umjetnosti i kulture.
Program zajednički provode Ministarstvo kulture i Ministarstvo znanosti i obrazovanja kao dopunski program potpore kurikulumu u vrtićima, osnovnim i srednjim školama. Radionicu Snimi film mobitelom vodili su Lana Kosovac, redateljica i scenaristica te producent Matija Drniković.
Cilj je radionice bio učenike podučiti osnovama filmskog izražavanja i stvaralaštva te razbiti predrasude da se filmovima snimljenima mobitelom ne mogu ispričati uvjerljive priče i istraživati umjetnost snimanja filmova.
Ova je jednodnevna radionica namijenjena učenicima viših razreda osnovne škole, a na njoj je sudjelovalo 18 učenika šestih i osmih razreda. Učenici su u skupinama ostvarili cilj radionice te u jednom danu snimili filmove uređajem koji svi posjeduju i svakodnevno koriste. Korištenje mobilnih telefona kao primarnog uređaja za snimanje nudi mogućnost učenicima da pokažu svoju kreativnost uz ograničena sredstva.
Nakon kratkog upoznavanja voditelji su predstavili raspored i program same radionice nakon čega su prikazali nekoliko kratkih filmova snimljenih mobitelom. Radi se o vrlo kratkim filmovima koji bi učenicima mogli poslužiti kao inspiracija za vlastite uratke. Na primjerima su objašnjeni filmski pojmovi, režijski i montažni postupci, elementi filmske priče. Cilj je, dakako, pokazati kako se sva filmska obilježja mogu naći u filmovima snimljenima pametnim uređajima te kako se i takvi uradci mogu zvati filmom u punom smislu te riječi.
Nakon toga uslijedio je rad u skupinama. Učenici su razmišljali o priči koju žele prikazati, zatim je uslijedilo snimanje i montiranje uradaka. Radionica je završena evaluacijom i prikazivanjem filmova.
Evo nekih razmišljanja učenika:
U utorak mi je bilo odlično. Svidjelo mi se društvo na radionici. Lijepo mi je bilo družiti se s voditeljima. Snimanje filma i montiranje bilo je najzabavnije. Nešto sam novo naučila o filmu. (Barbara, 8.b)
Jako mi se svidjela radionica i htjela bih da opet nešto takvo radimo. Kao grupa smo se jako dobro zabavili, koristili mobitel na koristan način, razmišljali o čemu želimo snimati, gdje će se radnja događati… Morali smo biti uporni jer smo neke scene, ako nisu dobro snimljene, morali ponavljati. (Mia, 6.a)
Na radionici je bilo jako zanimljivo. Super mi je bilo tijekom snimanja jer je bilo puno smijeha i zabave te ponavljanja scena puno puta. Filmovi drugih grupa su mi se jako svidjeli. (Nika, 6.a)
Meni je na radionici bilo zanimljivo. Filmovi drugih grupa bili su smiješni i zabavni. Voditelji su nas naučili snimati film. Bili su ljubazni prema nama. Kad god bismo trebali pomoć, uvijek su nam pomogli. (Marija, 6.a)
Prije radionice već smo znali nešto o snimanju filma, ali smo sada naučili puno novih stvari. Aktivnosti su mi se jako svidjele, a voditelji su bili super. (Jakov, 8.b)
Bilo mi je jako fora. Nisam naučio puno novih stvari, ali sve što jesam ću sigurno koristiti. Najbolji dio radionice bio je snimanje filma. Super je bilo što smo mogli osmisliti vlastitu ideju za film i snimati gdje smo htjeli, čak i izvan škole. Voditelji su bili zanimljivi i pomagali su nam kad god smo htjeli. (Stjepan, 8.b)
Na radionici mi je bilo jako zabavno. Morali smo osmisliti i snimiti film mobitelom. Voditelji su bili odlični i puno su nam pomogli. Filmovi su bili zanimljivi i smiješni. (Mia, 6.b)
Daria Beram, učiteljica HJ