« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
S obzirom da je projekt „Uspon u pismenost“ zamišljen kao skup aktivnosti vezan uz Svemir, učiteljica geografije Anica Kubaša i knjižničarka Dubravka Payerl održale su radionicu na satu geografije u 5.b razredu.
Kao motivaciju za obradu nastavne jedinice Zemlja u Svemiru koristile su mnemotehnička sredstva (tehnike pamćenja). To je jedna od metoda primjene mentalnih ili umnih mapa. Ovog puta smo koristili mnemotehnička sredstva na drugi način, poigrali se riječima i učili. Učenicima je ponuđen plakat sa slikom Sunčevog sustava. Na plakatu je pjesma Planeti u Sunčevu sustavu, autorice Sanje Faivre.
Planeti u Sunčevu sustavu
Baš su čudni ti
planeti:
MERKUR veli VENERI
da je
ZEMLJA pala s MARSA,
a
JUPITER
pita
zašto SATURN
nema sata,
zašto
URAN
nema uru.
…
I još neka dva bez veze
…tun…ili…ton…?
…
NEPTUN i PLUTON!
Nazivi planeta su istaknuti velikim slovima. Jedan od njih je suvišan. Učenici su naglas pročitali pjesmu zatim su ispisali istaknute nove pojmove. Zadatak učenika je bio urediti pjesmu na način da nepotrebna informacija bude isključena, a točno zabilježeno, vizualizirano i pročitano. Na taj su način usvojili nova znanja toga predmeta, vježbali pismenost, čitali naglas i proveli aktivnosti radionice Uspon u pismenost.