« Ožujak 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
U sklopu projekta „Svemirska avantura“ učenici 6.b razreda na satu likovne kulture izrađivali su umanjenu reprodukciju Sunčevog sustava.
Da bi saznali potrebne informacije o osam planeta i nama najbližoj zvijezdi- Suncu, učenici su započeli sa istraživanjem. Pogledali su kratku animaciju nakon koje su uspoređivali i proučavali planete, odnose veličina, teksture, karakter površina, boje i oblike.
Prava svemirska avantura započela je izradom modela planeta Sunčevog sustava. Podjeljeni u timove učenici su oblikovali kugle različitih veličina od stiropora, papira i aluminijske folije kojima su prikazali umanjene trodimenzionalne planete različitih hrapavih površina. S obzirom da su Merkur, Venera, Zemlja i Mars manji planeti u Sunčevom sustavu, neki su timovi izradili dva planeta, a neki jedan, ali veći. Osim suradnje u timu bilo je važno surađivati i sa susjednim timovima kako bi vjerno prikazali razlike u veličinama planeta jer su samo Uran i Neptun približni po veličini. Nazahtjevniji za izraditi bili su Jupiter i Saturn jer su najveći, a Saturnov prsten bio je veliki kreativni izazov.
Poslije oblikovanja uslijedilo je bojanje temperama, izražajnim mogućnostima boja prikazali su različitosti na planetama: najtopliji planet, plinovite planete, ledeni planet, planet crvenih stijena i za sada jedini poznati planet na kojem postoji život- Zemlja. Gotove planete ljepili su vrućim ljepilom za špagu i ukomponirali sa Suncem i manjim nebeskim tijelima na podlogu od stiropora.
Za sve koji žele vidjeti, Sunčev sustav 6.b razreda izložen je u središnjem holu naše škole.
Sara Anušić Jelkić, učiteljica LK